Na začátek je dobré, připravit si na počáteční (velký) nákup 30 000 Kč (tolik proto, že je lepší mít připraveno víc než míň, reálně Vás nákup s největší pravděpodobností vyjde levněji, ale je dobré mít připraveno 30 000 Kč proto, abyste měli jistotu, že na to budete mít - víc by to totiž být nemělo). Za těchto 30 000 Kč nakoupíte doplňky stravy na 6 měsíců (reálně Vám ale vydrží na rok až dva). Po této první investici nebudete rok kupovat žádný doplněk stravy (tedy výdaje za měsíc budou 0 Kč) a po roce budete kupovat každý měsíc doplňky stravy v hodnotě cca 1 000 Kč měsíčně (a žádné další výdaje za doplňky stravy mít nebudete).

Počáteční nákup zahrnuje pořízení si převážně přírodních doplňků stravy, kterými pokryjete všechny vitamíny, minerály a esenciální aminokyseliny. Níže uvádím přehled toho, co budete doplňovat:

1.) Na, K, Mg, Ca, P, S, Fe, Zn, Mn, Cu, Ni, Co, Mo, Cr, Se, I, F, B, Si, Germanium, Vanad

Z toho:
..Na (sodík) je obsažen v himalájské soli (NaCl), takže kdo solí 1 čajovou lžičku denně, má vystaráno
..K (draslík) je obsažen v soli KCl, tedy kdo dýchá sůl a zároveň s ní i solí 1 čajovou lžičku denně, má vystaráno
..P (fosfor) se mi jako jediný nepodařilo sehnat jako doplněk stravy (údajně je ho v potravě dostatek, já bych ho ale raději i doplňovala)
..Ni (nikl) se moc sehnat také nedá (ten ale snad není potřeba doplňovat, snad by ho mohl být v potravě dostatek)
..Co (kobalt) je součástí vitamínu B12 = nemusí se doplňovat, jelikož když budete doplňovat B12 ve vyšších dávkách, tak tělo si kobalt z přebytku rozloží=vezme
..F (fluor) údajně působí nepříznivě na šišinku mozkovou, takže ho neužívám (a asi se užívat nemusí - pokud někdo používá zubní pastu s fluorem, tak má vystaráno)
..Si (křemík) je obsažen v křemelině (viz bod 7.) - křemelina se užívá v množství 1-2 polévkové lžíce denně, což by mělo DDD křemíku více než pokrýt

2.) K1, K2, D3, A, Beta karoten, vitamín E, vitamíny skupiny B, vitamín C

3.) histidin, isoleucin, leucin, lysin, methionin, fenylalanin, threonin, tryptofan, valin, arginin

- U esenciálních aminokyselin je důležitý jejich poměr (kvůli tomu se berou - ve stravě totiž převážně obsažené jsou). Pokud bychom je přijímali pouze ze stravy, tak je nebudeme přijímat v "ideálním poměru". Ale když si namícháme směs v ideálním poměru a tím pádem ten správný poměr aminokyselin užijeme naráz, tak to dá tělu nějaký dobrý signál (harmonizuje to tělo). Beru minimální DDD vzhledem k mé hmotnosti, při které je zajištěna správná stavba bílkovin (pak už si nemusím hlídat bílkoviny ve stravě, jelikož bílkoviny se tvoří z aminokyselin, které beru v doplňku stravy ..navíc při rozkladu bílkovin z potravy tělo vynakládá zbytečnou energii a vznikají při něm odpadní látky=kyselina močová/močovina)

4.) Q10, rutin, astaxanthin, rozchodnice růžová, brahmi, kreatin, probiotika, omega, NADH, lecithin, chlorofyl (případně i raw ocet, vláknina, kolagen, ribóza, kudzu, glutathion, nápoj nebeské víly ..to, co je v závorce, max 1-2 věci z toho, či nárazově sem tam něco z toho)

5.) Prázdné kapsle velikosti 00 (či větší = co největší) a plničku kapslí dané velikosti. Dále budete určitě potřebovat půličku prášků (a možná i drtičku prášků - já drtičku už nevyužívám takže podle mě nakonec potřeba není, ale záleží, na jaké doplňky stravy narazíte). Také si musíte udělat místo ve dvou přihrádkách ve skříni (abyste měli doplňky kam dát) a sehnat si pár prázdných uzavíratelných skleněných lahviček (na Vámi naplněné kapsle).

6.) Kvalitní mleté koření: koriandr list, kardamon, hřebíček, skořice Cejlon, anýz, kurkuma (případně semeno koriandru)

7.) křemelina a redmondský jíl

Stačí brát věci popsané v bodech 1-4 a nic jiného není potřeba užívat. Žádné další přípravky (jako např. chlorelly, spiruliny, zelený jíl, a mnoho dalšího není potřeba). Při tomto doplňování víte jistě, že nic dalšího nepotřebujete (protože máte vše, co doplnit lze), a tak nebudete kupovat žádné další doplňky stravy ani zkoušet "novinky" = ušetříte.

Pokud máte velký nedostatek vitamínů a minerálů, tak je možné, že budete muset ze začátku jíst doplňky každý den. Mě po čase tělo řeklo, že už má dost a každý den doplňky nepotřebuje (když jsem ale vynechala na delší čas např. na týden až 14 dní, tak si tělo naopak o doplňky začalo říkat). Postupem času si sami určíte, jak často budete doplňky užívat (některé jako např. vitamín B a C se mohou užívat každý den a jiné můžete při pestrém stravování užívat maximálně jednou za dva dny).

Určitě se Vám bude hodit tato tabluka, pro Vaše výpočty (ano, při užívání doplňků stravy se hodně počítá - alespoň zezačátku).

Než začnete užívat doplňky stravy, tak byste si měli minimálně vyčistit střeva (ale raději proveďte všechny druhy očist) a to proto, že ze zanesených střev se doplňky nemusí tak účinně vstřebávat (vyhazovali byste pak pouze peníze za doplňky stravy bez efektu na Vaše zdraví). Také paraziti "odjídají" doplňované minerály a na Vás nemusí skoro nic zbýt a zanesená játra asi taky mohou bránit vstřebávání vitamínů/minerálů (pouze můj odhad).

Jaké doplňky stravy koupit (obecně, ne konkrétní značky) se dozvíte v dalším článku v rubrice Doplňky stravy.